Agencja reklamowa – jakie usługi możesz w niej zamówić?
25 października, 2021Reklama pozwala na zaprezentowanie oferty firmy szerokiej gamie odbiorców oraz wspiera budowę jej rozpoznawalności i profesjonalnego wizerunku. Aby skorzystać z kompleksowych i skutecznych usług w ramach marketingu, warto skorzystać z obsługi agencji reklamowych. Co znajduje się w ich ofercie?
Agencje reklamowe to firmy, które specjalizują się w prowadzeniu kampanii reklamowych na rzecz swoich klientów. Mogą świadczyć swoje usługi w ramach różnych typów reklamy, co przekłada się także na zakres ich oferty.
Rodzaje agencji reklamowych
Najczęściej spotykane agencje reklamowe to firmy, które zajmują się prowadzeniem usług kompleksowych – w różnych mediach. Na rynku działają jednak także takie agencje, które skupiają się na świadczeniu usług w określonym zakresie.
Agencje reklamowe można zatem podzielić na różne kategorie w zależności od ich specjalizacji. Wśród dostępnych typów agencji znajdują się:
- Agencje interaktywne – specjalizują się w powadzeniu usług w ramach marketingu internetowego.
- Agencje outdoorowe – agencje reklamy outdoorowej, czyli zewnętrznej, które projektują i realizują reklamę na zewnątrz, na przykład tablice czy litery reklamowe.
- Agencje social media – ich domeną jest prowadzenie działań reklamowych na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz w innych mediach społecznościowych.
- Agencje SEO – zajmują się pozycjonowaniem stron WWW.
- Domy mediowe – specjalizują się w prowadzeniu reklamy w mediach jak telewizja, radio, prasa, pośredniczą w wykupowaniu w nich czasu i powierzchni reklamowej.
- Agencje eventowej – zajmują się organizacją eventów na zlecenie klientów, na przykład akcji promocyjnych, konferencji, bankietów.
Agencja reklamowa – gdzie można skorzystać z jej usług?
Obecnie agencje reklamowe działają w wielu miastach na terenie całego kraju. Firmom poszukującym sprawdzonych usług, jakie oferuje agencja reklamowa Kraków daje dostęp do licznych punktów tego typu.
Ponadto z usług agencji reklamowych można korzystać również za pośrednictwem internetu, co jest najkorzystniejszą opcją wtedy, gdy firma nie ma w okolicy dostępnej agencji lub po prostu docenia komfort, jaki daje obsługa online.
Jakie usługi świadczą agencje reklamowe?
Agencja reklamowa może zaoferować swoim klientom dostęp do rozbudowanej gamy usług reklamowych. Są one dzielone na kilka głównych kategorii:
Badania, analizy i audyty
W agencji można skorzystać z usług związanych z przeprowadzeniem różnorodnych badań, analiz i audytów, które są pomocne w opracowaniu optymalne kampanii reklamowej.
Działania agencji mogą koncentrować się między innymi na badaniach rynkowych, analizie konkurencji w danej branży, mogą włączać audyt SEO strony internetowej. Dzięki nim można uzyskać jeszcze lepszy efekt marketingowy.
Planowanie kampanii reklamowej
Na podstawie wyników przeprowadzonych analiz oraz uzgodnień z klientem agencja reklamowa planuje kampanię marketingową
Plan ten zawiera między innymi informacje dotyczące metod reklamy, miejsc jej prezentacji, czasu prowadzenia działań reklamowych, zakładanych efektów.
Identyfikacja wizualna
Jeśli firma nie ma jeszcze własnego logo czy kolorów firmowych, które zawiera się w tak zwanej księdze znaku, w wielu agencjach można zamówić ich wykonanie
Identyfikacja wizualna ma kluczowe znaczenie dla reklamy, dlatego warto o nią zadbać, by docierać do klientów jeszcze skuteczniej.
Realizacja kampanii reklamowej
Agencje mogą zaoferować swoim klientom dostęp do szerokiej gamy usług reklamowych, zależnie od swojej specjalizacji.
Pracownicy agencji zajmują się wtedy realizowaniem usług, na przykład pozycjonują stronę internetową, przygotowują tablice reklamowe, zlecają wykonanie nagrań. Warto zaznaczyć, że wiele metod reklamowych wymaga prowadzenia ich stale, co powoduje, że współpraca zawierana jest długoterminowo.